Sprzedawca to osoba, bez której nie może funkcjonować żaden punkt sprzedaży niezależnie od wielkości. Inna jest jednak rola sprzedawcy w niedużym sklepie z tradycyjną formą sprzedaży, a inna w nowoczesnych sklepach samoobsługowych czy salonach renomowanych firm. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku sprzedawcy - fakturzysty, w tym między innymi zdobycie umiejętności obsługi kasy fiskalnej oraz zdobycie kompetencji w zakresie wykorzystania komputera w pracach związanych z komputerowym wystawianiem faktur. Osobom biorącym udział w szkoleniu zostają przedstawione zagadnienia związane z wymaganiami higienicznymi w obrocie żywnością, wizerunkiem sprzedawcy oraz standardami obsługi klienta. Podczas szkolenia uczestnicy poznają różne rodzaje kas fiskalnych oraz ich przeznaczenie w poszczególnych punktach sprzedaży. Nabywają praktyczne umiejętności posługiwania się każdą z nich, ucząc się prowadzenia sprzedaży produktów na znanych typach kas. Poznają różne rodzaje i przeznaczenie raportów. Zapoznają się również z przepisami prawnymi związanymi z prowadzeniem sprzedaży, z wykorzystaniem kasy fiskalnej. Osoby biorące udział w szkoleniu, poznają podstawy prawne oraz zasady dotyczące wystawiania faktur, danych zawartych w fakturze oraz różnic występujących pomiędzy fakturą, rachunkiem i paragonem. Ważną częścią szkolenia jest omówienie programu komputerowo – handlowego oraz zapoznanie uczestników z zasadami jego obsługi. Podczas ćwiczeń praktycznych, uczestnicy uczą się między innymi wystawiania faktur sprzedaży i zakupu dodają nowych kontrahentów do bazy danych, itp. Równie istotna jest wiedza przekazywana podczas bloku szkoleniowego poświęconego wymaganiom higienicznym w obrocie żywnością ze względu na fakt, że oferty pracy na stanowisku sprzedawcy, to często oferty w branży spożywczej. Ponadto temat bezpieczeństwa zdrowotnego żywności zyskuje na znaczeniu. Celem szkolenia jest także uświadomienie uczestnikom, jak ważny jest wizerunek sprzedawcy i w jaki sposób przekłada się on na obraz firmy w oczach klienta. Z tego względu omawiamy narzędzia kreowania pozytywnego wizerunku osoby zajmującej się profesjonalnie sprzedażą. Zaprezentowane zostają reguły ułatwiające dostosowanie stroju do zajmowanego stanowiska, a w przypadku pań zasady stanowiące o prawidłowym doborze i wykonaniu makijażu do miejsca pracy. W toku szkolenia przedstawione zostają kanony obowiązujące w obsłudze klienta oraz cechy skutecznego sprzedawcy pomagające w zdobyciu zaufania klientów w oparciu o przykładowe sytuacje występujące w praktyce. Podczas szkolenia omawiamy różne typy klientów, opisujemy ich motywacje, oczekiwania oraz reguły postępowania dostosowane do zachowania odbiorcy naszych usług. Wskazujemy sposoby panowania nad emocjami i stresem w relacjach z ludźmi. Dokonujemy charakterystyki tzw. „trudnego klienta” i uczymy, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wykorzystując między innymi elementy postawy asertywnej. Wspólnie z uczestnikami szkolenia, dokonujemy analizy niewłaściwych postaw sprzedawców, omawiając błędy najczęściej przez nich popełniane oraz ucząc sposobów ich eliminacji. Ćwiczenia wykonywane na zajęciach mają za zadanie pomóc uczestnikom we właściwym i profesjonalnym reagowaniu na skargi i reklamacje klientów. W toku szkolenia uświadamiamy uczestnikom, że najważniejszym celem pracy sprzedawcy jest uczciwa, miła i sprawna obsługa klienta zgodna z jego oczekiwaniami w zakresie kupna wybranego towaru lub uzyskania informacji o nim. Z tego względu podkreślamy znaczenie wykorzystania zasad skutecznej komunikacji, reguł aktywnego słuchania, doboru odpowiednich technik zadawania pytań i właściwej identyfikacji potrzeb adresata usług. Poświęcamy też uwagę zagadnieniom związanym z obsługą klienta przez telefon. Przybliżamy zasady obowiązujące podczas rozmowy telefonicznej. Dzięki ukończonemu szkoleniu jego odbiorcy nabywają wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku sprzedawcy - fakturzysty. Szkolenie organizowane jest dla wybranej grupy osób i prowadzone przez specjalistów z odpowiednim doświadczeniem i wiedzą merytoryczną z zakresu zagadnień omawianych podczas zajęć. Uczestnicy szkolenia po zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego otrzymują certyfikat dokumentujący posiadaną przez nich wiedzę i umiejętności praktyczne. |