Najprościej ujmując komunikacja jest procesem nadawania i odbierania informacji pomiędzy ludźmi. Jej celem jest wymiana myśli i informacji oraz dzielenie się wiedzą. Jest to naturalny proces przebiegający w każdym miejscu i o każdej porze.
Celem szkolenia jest uświadomienie, że umiejętność skutecznego porozumiewania się wpływa na stosunki między ludźmi i na poczucie własnej wartości. Wiele nieporozumień i niepowodzeń w relacjach interpersonalnych, zarówno prywatnych, jak i zawodowych, jest wynikiem złej lub nieumiejętnej komunikacji. Dbałość o spójność wypowiedzi sprzyja budowaniu wzajemnego zaufania, zmniejszeniu ilości konfliktów oraz ułatwia poszukiwanie zatrudnienia, pozwalając przekonać pracodawcę, że jesteśmy odpowiednimi kandydatami na oferowane stanowisko.
Podczas szkolenia dokonujemy szczegółowej charakterystyki procesu komunikowania się. Przedstawiamy znaczenie kreowania pozytywnego wizerunku za pomocą komunikacji niewerbalnej. Wskazujemy pozytywne i negatywne elementy mowy ciała, zwracając jednocześnie uwagę na zakłócenia w odbiorze komunikatów niewerbalnych.
Ważnym elementem szkolenia jest pokazanie zasad efektywnej komunikacji oraz omówienie barier w procesie skutecznego przepływu informacji z jednoczesnym przedstawieniem sposobów ich eliminacji. Dokonując charakterystyki komunikacji werbalnej przedstawiamy korzyści wynikające z aktywnego słuchania, wskazujemy na istotną różnicę pomiędzy słuchaniem a słyszeniem. Przedstawiając na szkoleniu style komunikacji wraz z ich charakterystyką, umożliwiamy uczestnikom diagnozę własnego sposobu komunikowania się. Omawiamy rodzaje zadawanych pytań i uczymy sztuki stawiania pytań, pozwalającej na wypracowanie skutecznego modelu porozumiewania się.
Dodatkowo szkolenie możemy wzbogacić o moduł poświęcony komunikacji telefonicznej i internetowej.
|