Czas jest zasobem dostępnym dla wszystkich ludzi. Odpowiednie nim gospodarowanie, umiejętne wyznaczanie celów i konsekwentne ich realizowanie podnosi skuteczność działania i jest niezwykle potrzebne w poszukiwaniu zatrudnienia. Dobra organizacja własnego czasu pracy jest też umiejętnością pożądaną przez pracodawców w stosunku do potencjalnych pracowników.
Mówi się, że czasem zarządzać nie można – można jedynie zarządzać sobą w czasie. W tym wypadku istotne jest wyznaczanie sobie celów i umiejętność określania priorytetów. Ludziom często trudno jest zrealizować swoje założenia, gdyż formułują je w nieodpowiedni sposób, nieprawidłowo wybierają też priorytety, przez co wydłuża się droga do osiągnięcia założonego celu. Częstym problemem jest też niedostateczna mobilizacja swoich sił i zasobów potrzebnych w realizacji wytyczonego celu, co prowadzi do marnowania czasu na czynności nieefektywne.
Aby skutecznie zarządzać czasem potrzebna jest znajomość technik pomocnych w racjonalnym wykorzystaniu tego zasobu. Na szkoleniu przedstawione zostają różnego rodzaju metody efektywnego gospodarowania czasem. Uczestnicy mają też okazję dokonać bilansu wykorzystania własnego czasu w celu jego ewentualnego przeorganizowania. Podczas grupowych i indywidualnych ćwiczeń kursanci wyznaczają swoje cele, ustalają priorytety oraz określają ścieżkę prowadzącą do zamierzonego efektu. Zarówno ćwiczenia, jak i przedstawione zagadnienia teoretyczne mają na celu naukę dobrej organizacji własnego czasu pracy. Umiejętność ta pomoże w odpowiednim zaplanowaniu poszukiwania pracy, a także będzie cechą, która niewątpliwie przyda się już w momencie rozpoczęcia zatrudnienia. |